فواید اسکیت برای بانوان

فواید اسکیت برای بانوان

تاریخ مقاله: 1398/07/29
از فواید اسکیت برای بانوان میتوان به شادابی، سلامت ، تناسب اندام و کمک به کاهش وزن اشاره کرد.
  • اسکیت یکی از بهترین و مناسب ترین ورزش ها برای خانم ها بوده و از جمله فواید اسکیت برای بانوان کمک به تناسب اندام، تقویت عضلات بدن به ویژه عضلات کمر و لگن، افزایش تمرکز، محافظت سیستم عصبی، برطرف کردن بدشکلی های بدن و افزایش حفظ تعادل می باشد.

    تناسب اندام در بانوان
    تناسب اندام به معنای هماهنگ بودن اندام های خارجی بدن با یکدیگر و توازن وزن و قد در اشخاص می باشد. تناسب اندام علاوه بر بحث سلامتی و تندرستی در حفظ زیبایی ظاهری نیز بسیار موثر است.امروزه با توجه به گسترش علوم ورزشی و تغذیه ای، فاکتورهای مختلفی در راستای سنجش تناسب اندام در اشخاص در نظر گرفته شده است.بر خلاف گذشته که تناسب اندام یک بحث مردانه محسوب می شد، امروزه برخورداری از تناسب اندام در خانم ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. تناسب اندام میان آقایان و خانم ها به دلیل متفاوت بودن میزان هورمون های جنسی، اندروژن ها، حجم عضله، بافت چربی و شاخص توده بدنی متفاوت می باشد؛ از این رو برخی از ورزش ها و فعالیت های بدنی برای آقایان و برخی دیگر برای خانم ها مفید و موثرتر می باشد.


    اسکیت و محبوبیت آن
    اسکیت یکی از بیست ورزش مطرح دنیا محسوب می گردد. این ورزش جذاب در سال 1980 شناخته شد و به سرعت توانست در میان مردم جای باز کند. لوئیس لگرانج نخستین کسی بود که اینلاین اسکیت را در شکل مبتدی و اولیه خود شبیه سازی نمود. از سال 1991 به بعد این وسیله دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد و به شکل امروزی خود درآمد. امروزه این ورزش با تجهیزات و امکانات بسیار ویژه ای به شکل حرفه ای در چند شاخه ورزشی دنبال می گردد. کشف فواید اسکیت برای بانوان منجر گردیده تعداد زیادی از خانم ها به این ورزش مفید جلب شوند.

    چاقی و عوارض ناشی از آن
    متاسفانه آمارهای جهانی نشان می دهد که 300 میلیون نفر در جهان دچار چاقی بوده و از مشکلات ناشی از آن رنج می برند. افزایش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سکته های مغزی از جمله بیماری ها و مشکلات ایجاد شده به دنبال چاقی است که گریبان بسیاری از افراد جامعه را می گیرد. چاقی در خانم ها باعث بروز مشکلات باروری شده و از نظر روحی روانی آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد. چاقی پس از دوره یائسگی یکی از ناخوشایندترین اتفاقات زندگی بانوان است که می توان با ورزش منظم در دوران نوجوانی و جوانی از بروز آن جلوگیری نمود. اسکیت برای خانم ها بویژه کسانی که دنبال کاهش وزن هستند ورزشی بسیار مناسب و توصیه شده می باشد.

    اسکیت و کاهش وزن در بانوان
    تا چند سال پیش تصور بر این بود که اسکیت ورزشی کودکانه است و برای بزرگسالان مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما تحقیقات گسترده در این زمینه نشان داد که اسکیت در بزرگسالان بویژه بانوان بسیار مفید بوده و می تواند تناسب اندام و سلامتی آن ها را تضمین نماید. انجام اسکیت با سرعت بسیار بالا به شدت کالری سوز بوده و می تواند وزن زیادی از بدن شما را به شکل طبیعی کاهش دهد.

    مزایا و فواید اسکیت برای بانوان
    اسکیت، عضلات پشت پا و جلوی ران را سفت نموده و از افتادگی و شل شدن آن ها در میانسالی جلوگیری می نماید. اسکیت یک ورزش هوازی مانند ایروبیک بوده و با افزایش اکسیژن رسانی به سلول های مغزی در تقویت و هماهنگی نیمکره های مغزی با یکدیگر بسیار موثر و مفید است. ضعف و سستی عضلات بویژه عضلات کف لگن و شکم از شکایات اصلی بانوان بوده و از دیگر فواید اسکیت برای بانوان به دلیل هوازی بودن آن، تقویت و احیا نمودن عضلات است. دانشمندان بر این باور هستند که استرس های مکرر از جمله ریسک فاکتور اصلی در بروز تمام بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و حتی چاقی می باشد؛ از جمله فواید اسکیت برای بانوان کاهش استرس، اضطراب و حمله های اضطرابی است. انجام مداوم و سبک این ورزش، گرفتگی و اسپاسم عضلانی ناشی از استرس های مداوم را مرتفع می نماید. از فواید دیگر اسکیت برای بانوان تقویت سیستم عصبی و پیشگیری از بروز آلزایمر و پارکینسون می باشد. اسکیت به شکل سبک و تفریحی برای خانم هایی که از افسردگی و مشکلات روحی روانی رنج می برند، پیشنهادی بسیار مناسب و موثر است. از فواید اسکیت برای بانوان افزایش تدریجی ضربان قلب، گردش خون منظم و صحیح و تقویت ماهیچه قلب و افزایش آمادگی جسمانی است. اسکیت فشار خون را تنظیم کرده و عضلات بالاتنه بانوان را تقویت می نماید. توصیه می شود به منظور جلوگیری از آسیب از کلاه، مچ بند، زانو بند و آرنج بند استفاده گردد. از فواید اسکیت برای بانوان، تقویت عضلات ضد جاذبه و برطرف ساختن بد شکلی های بدن است.
    از دیگر فایده‌های این ورزش برای بانوان، تقویت عضلات کف لگنی و شکمی بوده و این کار می تواند از افتادگی مثانه در سنین میانسالی و پیری و فتق های ایجاد شده به دنبال زایمان ها جلوگیری نماید. اسکیت به دلیل داشتن حرکات متنوع و گسترده بسیار جذاب بوده و احساس خستگی و کسالت را از تن می زداید. کمردردهای مداوم بویژه پس از زایمان و بارداری از بزرگترین مشکلات بانوان است که اسکیت می تواند عضلات کمر را تقویت نموده و با برطرف کردن ضعف آن ها، دردهای دائمی کمر را تسکین ببخشد.
    از ویژگی های اصلی ورزش اسکیت تنوع حرکات و امکان ابداع و انجام حرکات جدید و جذاب در این ورزش است که یکنواختی و تکراری بودن را از این ورزش دور کرده و حس شادابی، طراوت و لذت را به ارمغان می آورد