تاثیر اسکیت بر سلامتی

تاثیر اسکیت بر سلامتی

تاریخ مقاله: 1402/03/15
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ به روزرسانی شده است.
ورزش اسکیت یک ورزش مفرح است که تأثیرات زیادی بر سلامتی فرد می گذارد و در این مقاله قصد داریم که این تأثیرات را به شما معرفی کنیم.

یکی از موضوعات مهمی که ورزشکاران و خانواده ها به آن توجه دارند تأثیر اسکیت بر سلامتی است. ورزش اسکیت علاوه بر این که یک ورزش شاد و مفرح است، برتناسب اندام، سطح هیجانات مثبت، تقویت عضلات و افزایش تمرکز ورزشکار بالاخص کودکان تأثیر می‌گذارد.
اسکیت یک ورزش هوازی است که ورزشکار همواره مسیر حرکت را در ذهن خود بررسی کرده و با توجه به شرایط محیطی بهترین واکنش را نشان می‌دهد. در ورزش اسکیت، ویژگی های فردی و ذاتی بسیار اهمیت دارد البته که میزان تلاش، علاقه فرد و همراهی مربیان با تجربه نیز تاثیر گذار است. در این مقاله از خانه اسکیت قصد داریم به طور مفصل در مورد تک تک تأثیرات اسکیت بر سلامت جسم و روح ورزشکار صحبت کنیم.

تأثیر اسکیت بر سلامتی و ذهن آگاهی 


بسیار لذت بخش است که یک فرد بتواند در کنار تجربه لحظاتی پر از هیجانات مثبت، ورزشی را به جهت تقویت عضلات و سلامتی انجام دهد. اسکیت یکی از همین ورزش هاست که تمامی موارد را در دل خود جای داده است. این تأثیرات عبارتند از:


1. تقویت عضلات در ورزش اسکیت

یکی از تأثیرات مثبت اسکیت این است که سبب تقویت عضلات بالا تنه، میان تنه و پایین تنه (مثل: کتف، شکم و لگن و پاها) می‌شود. همانطور که پیش از این در مقاله بدنسازی مخصوص اسکیت بازان اشاره شد اسکیت یک ورزش هوازی است که باعث افزایش سوخت و ساز در عضلات و در نتیجه آن منجر به عضله سازی و تقویت سیستم عضلانی می‌شود. 

2. حفظ تعادل

وقتی به ورزش اسکیت رو می‌آورید یکی از ویژگی های مثبتی که حاصل می شود حفظ تعادل است. وقتی با ورزشی آشنا می شوید که در هر محیطی باید تعادلتان را حفظ کنید خواه ناخواه این ویژگی همراه همیشگی شما خواهد شد. حفظ تعادل یکی دیگر از تأثیرات اسکیت بر سلامتی است. حرکات اسکیت، چرخش ها، پرش ها و انتقال وزن درست تا حدودی باعث تقویت عضلات می‌شود؛ در نتبجه مهارت در حفظ تعادل بدن روی خطوط صاف، یکی از ویژگی‌هایی است که ورزش اسکیت برای شما به ارمغان می آورد.

3. تأثیر مثبت اسکیت روی قلب و عروق

یکی دیگر از تأثیرات مثبت و بسیار مهم اسکیت بر سلامتی بدن تأثیرش بر روی قلب و عروق است. این ورزش پر تحرک و پر جنب و جوش مانند اکثر ورزشهای هوازی دیگر به شدت به تقویت عضلات قلب کمک می کند و ضربان قلب ورزشکار را بالا می برد و این امر باعث بهبود کارکرد قلب و رگهای وابسته به آن می شود. همانطور که می بینید ورزش اسکیت صرفا یک تجربه مفرح نیست بلکه کلی تأثیرات مثبت بر سلامتی ما دارد.

4. هماهنگی اعضای بدن

این ورزش در هماهنگی اعضای بدن نقش پررنگی دارد. چرا که در زمان اسک��ت ما هماهنگی بسیار دقیقی بین بالا تنه و پایین تنه باید داشته باشیم و تکرار این مهارت باعث می شود که در حرکات بدنمان، زمانی که از اسکیت استفاده نمی‌کنیم هماهنگی زیبایی وجود داشته باشد و مهارت های حرکتی ما افزایش یابد.

5. تأثیرات روحی ورزش اسکیت

اسکیت علاوه بر تاثیرات جسمی، تاثیرات روحی زیادی نیز به همراه دارد. در ورزش اسکیت با وجود استرس و ترس از زمین خوردن، به دلیل اینکه حرکات ریتمیک و موزون هستند باعث ایجاد هیجانات مثبت و افزایش اعتماد به نفس در فرد شده؛ که همین امر پایین آمدن سطح کورتیزول و به دنبال آن کاهش استرس و اضطراب می‌شود. نتبجه این تغییرات باعث ایجاد حس و حال خوب در فرد ورزشکار می‌شود. 

در کل اگر بخواهیم به تأثیرات روانی اسکیت اشاره کنیم بازه وسیعی را می توانیم برای این تاثیرات در نظر بگیریم چرا که ورزش اسکیت اضطراب و استرس را به پایین تر حد ممکن می رساند و باعث بهبود افسردگی افراد افسرده می شود و برخی از علائم آن را نیز کمرنگ می کند. چرا که این ورزش تمرکز افراد را بیشتر می کند و حتی می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. این یکی از ویژگی های بارز ورزش مفرح اسکیت است که تا آن را امتحان نکنید، لمسش نخواهید کرد.

6. کمک به تناسب اندام

یکی از تأثیرات اسکیت، کاهش وزن، حفظ وزن و تناسب اندام است. تناسب اندام به معنای هماهنگ بودن اندام های خارجی بدن و توازن وزن و قد ورزشکار است. این ورزش سبب می شود که سوخت و ساز بدن بالا برود و همین امر موجب می شود بدن در در بهترین حالت چربی سوزی قرار بگیرد و در نهایت ورزشکار بدنی خوش فرم داشته باشد.
البته بهتر است بدانید که هدف ما بیشتر تقویت عضلات و چربی سوزی متناسب با اندام فرد است. هم چنین از آنجا که ورزش اسکیت یک ورزش هوازی است اکسیژن رسانی به موقع را برای بدن به همراه دارد و همین امر کمک بسزایی به پروسه چربی سوزی و همچنین بالا بردن سطح تمرکز و تعادل فرد را دارد.

7. تأثیرات اسکیت بر سلامت اجتماعی

یکی از تأثیرات بسیار مهمی که ورزش اسکیت دارد این نکته است که باعث به وجود آمدن روابط دوستی جدیدی می شود.  آشنایی با افراد جدید با طرزفکرهای مختلف می تواند در رشد اجتماعی ما بالاخص کودکان تأثیر بسیاری بگذارد و جدا از آن وقتی یک نفر و یا چند نفر را در حال اسکیت سواری می بینیم هیجان مثبتی در ما ایجاد می شود و این یعنی علاوه بر تاثیرات مثبت جسمی و روحی، این ورزش بر سلامت اجتماع و آرام بخشی محیط اطراف، نقش بسزایی را ایفا می کند.

سخن پایانی

قطعا تاثیرات مثبت این ورزش بیشتر از این نکاتی است که در اینجا ذکر شد اما این موارد از مهم ترین تاثیرات ورزش اسکیت بر سلامت روح، جسم و اجتماع بود. اگر به این ورزش دوست داشتنی علاقه مند هستید بدانید که علاوه بر چالش هایی که سر راهتان قرار می گیرد با زیبایی ها و لحظات شادی بخش این ورزش نیز رو به رو می شوید. البته راه برای غلبه بر چالش ها همیشه وجود دارد و آن هم آموزش دیدن در یک مکان آرام و تخصصی و زیر نظر مربیان مجرب است.

تیم حرفه ای خانه اسکیت، همیشه کنار شما خواهد بود تا با وجود چالش ها و شرایط سخت در مسیر رسیدن به علاقه مندی ها و اهدافتان قدم بردارید. البته که خدمات این مجموعه ورزشی به همین موارد محدود ختم نمی شود، شما در خانه اسکیت اصفهان می توانید تمامی لوازم و تجهیزاتی را که برای این ورزش نیاز دارید تهیه کنید. لباس مخصوص اسکیت هنری، تجهیزات ایمنی ROCES، انواع کفش اسکیت های باکیفیت و زیبا مانند اسکیت هنری RISPORT و... در فروشگاه خانه اسکیت اصفهان موجود است.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای تاثیر اسکیت بر سلامتی
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی