همه چیز درباره لوازم ایمنی اسکیت

همه چیز درباره لوازم ایمنی اسکیت

تاریخ مقاله: 1399/09/26
هر ورزشکار برای انجام هر ورزشی ابتدا باید مسائل ایمنی آن ورزش را رعایت کند؛ چرا که ما به خاطر سلامتی به ورزش رو می‌آوریم و انتطار آسیب دیدن نداریم.

 

آیا می‌دانستید که لوازم ایمنی اسکیت تا 90 درصد از آسیب‌های احتمالی حین ورزش اسکیت پیشگیری می‌کنند؟ هر ورزشکار برای انجام هر ورزشی ابتدا باید مسائل ایمنی آن ورزش را رعایت کند؛ چرا که ما به خاطر سلامتی به ورزش رو می‌آوریم و انتطار آسیب دیدن نداریم. در اسکیت هم برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی لوازم ایمنی مخصوصی طراحی شده است.

لوازم ایمنی اسکیت در کل شامل 5 جز است که ما در این مقاله سعی داریم شما را با این اجزا و برندهای خوب و معروف آن آشنا کنیم.

شما پس از خواندن این مقاله لوازم ایمنی اسکیت را خواهید شناخت و مانند متخصصی همه فن حریف می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید لوازم ایمنی داشته باشید.

 

 

معرفی لوازم ایمنی اسکیت

برای انجام ورزش‌های پرتحرکی مثل اسکیت باید ابتدا به ایمنی آن توجه کنیم. همه ورزشکاران بخصوص افراد مبتدی ابتدا باید از ایمنی خود مطمئن باشند تا بتوانند به خوبی و با خیال راحت به تمرینات خود بپردازند. اما لوازم ایمنی اسکیت شامل چه چیزهایی می‌شود؟ لوازم ایمنی اسکیت شامل پنج بخش می‌شود. هر کدام از این اجزا دارای کارکرد ایمنی خاصی است.

  1. زانوبند برای محافظت از زانوهاست. زانوبند معمولا بزرگتر از آرنج‌بند تولید می‌شود.
  2. مچ‌بند برای مراقبت از مچ دست‌هاست. دقت داشته باشید که مچ‌بند باید بطور محکم مچ دست را بپوشاند.
  3. آرنج‌بند برای مجافظت از دست‌هاست. فکر نکنید که آرنج‌بند ضروری نیست. وقتی از عقب به زمین بخورید اولین جایی که سپر می‌شود آرنج دست‌هاست.
  4. کلاه ایمنی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی سر است. خطرناکترین آسیب‌دیدگی، آسیب دیدن سر است. بنابراین از گذاشتن کلاه اجتناب نکنید.
  5. شلوارک ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمر است. افراد مبتدی و بخصوص کودکان باید حتما از شلوارک ایمنی استفاده کنند.

 

تفاوت لوازم ایمنی اسکیت کودک و لوازم ایمنی اسکیت بزرگسال

همه ما برای شروع ورزش اسکیت و ادامه آن، چه کودک و چه بزرگسال باید از لوازم ایمنی مناسب استفاده کنیم. لوازم ایمنی اسکیت کودک با لوازم ایمنی اسکیت بزرگسال تفاوت‌هایی دارد:

  1. سایز لوازم ایمنی اسکیت بزرگسال از لوازم ایمنی اسکیت کودک بسیار بزرگتر است. هر لوازم ایمنی دارای سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ می‌شود. لوازم ایمنی کوچک مخصوص کودکان، لوازم ایمنی متوسط مخصوص نوجوانان و لوازم ایمنی بزرگ برای بزرگسالان طراحی شده است.
  2. رنگ لوازم ایمنی اسکیت بزرگسال معمولا محدودتر و تیره‌تر است. اکثرا لوازم ایمنی اسکیت بزرگسال در رنگ‌های خاکستری، آبی تیره و مشکی تولید می‌شوند. اما لوازم ایمنی اسکیت کودک دارای رنگ‌بندی بیشتر و متنوع‌تری است.

 

         ضرورت استفاده از لوازم ایمنی اسکیت

اسکیت ورزش مفرحی است. اما مانند تمام ورزش‌های دیگر احتمال آسیب‌دیدگی هم در آن وجود دارد. هیچکس دوست ندارد هنگام تفریح و ورزش‌کردن آسیب ببیند، چرا که هم از لحاظ روحی و انگیزه ادامه کار آسیب خواهد دید و هم ممکن است درمان آسیب‌دیدگی مدت زمان زیادی طول بکشد و فرد تا مدتی قادر به انجام کارهای معمول خود نباشد. بنابراین باید ابتدا به ایمنی بدن هنگام ورزش توجه کرد. هنگامی که از لوازم ایمنی اسکیت استفاده می‌کنید خودتان احساس امنیت می‌کنید و دیگر کمتر نگران آسیب‌دیدگی هستید. برای پی‌بردن بیشتر به ضرورت استفاده از لوازم ایمنی اسکیت به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین عضوی که بیشترین احتمال آسیب‌دیدگی را دارد، مچ دست و سپس زانوست. اگر از کسی که زمین خورده بپرسید چگونه از خودش محافظت کرده است، می‌گوید: اول دست‌هایم را سپر کردم و بر روی زمین انداختم و سپس زانوهایم را. بنابراین استفاده از مچ‌بند و زانوبند بسیار ضروری است. استفاده از مچ‌بند تا 87 درصد، استفاده از زانوبند تا 32 درصد و همچنین استفاده از آرنج‌بند تا 82 درصد آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌دهد.
  • بنظر می‌رسد که یک اسکیت‌سوار بتواند از خود در هنگام زمین خوردن مراقبت کند و ضربه‌ای به سرش وارد نشود. ولی حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند! حاضرید حالا کلاه ایمنی نخرید و در آینده ضربه مغزی شوید؟ بنابراین استفاده از کلاه ایمنی بخصوص برای افراد مبتدی بسیار ضروری است.
  • بسیاری از اسکیت‌سواران بخصوص افراد مبتدی از عقب به زمین می‌افتند که این نوع زمین خوردن باعث درد شدید کمر و فشار آمدن به آن و حتی گاهی منجر به شکستگی لگن می‌شود. شلوارک ایمنی برای محاظت از آسیب‌های کمر طراحی شده است. این شلوارک‌ها دارای ضربه‌گیری در قسمت پشت می‌باشند که تا حد زیادی فشار ضربه را به خود جذب می‌کنند.

 

           ویژگی‌های لوازم ایمنی اسکیت مرغوب

یک لوازم ایمنی خوب دارای مشخصات زیر باشد:

  • باید از استحکام کافی و جنس خوب برخوردار باشد. با لمس لوازم ایمنی متوجه خواهید شد که مثلا جنس رویه‌ی زانوبند محکم است یا شکننده.
  • دارای چسب محکم ومقاومی باشد. بعضی از لوازم ایمنی دارای چسب‌های بسیار نامقاوم و یا ضعیف هستند. بنابراین حتما به میزان چسبندگی چسب‌ها دقت کنید. برای خراب نشدن چسب لوازم ایمنی حتما پس از استفاده آن‌ها را ببندید و در ساک اسکیت خود قرار دهید.
  • بهتر است لوازم ایمنی، دارای بست‌های بندی نباشد. اما اگر اینگونه بود، باید دقت داشته باشید که آن را محکم ببندید. چون امکان باز شدن آن در هنگام بازی وجود دارد.
  • مچ‌بندها باید بسیار محکم باشند و تمامی مچ دست را بپوشانند. در قسمت کف دست باید یک برآمدگی جهت ضربه‌گیری وجود داشته باشد. بهتر است سعی کنید از مچ‌بندهایی که دارای چسب هستند استفاده کنید.
  • یک زانوبند خوب باید تمامی زانو را بپوشاند و سطح آن برای ضربه‌گیری از جنس مستحکمی ساخته شده باشد. سعی کنید از زانوبندی استفاده کنید که بشود آن را پوشید. در این صورت فشار کمتری به چسب‌ها می‌آید و دوام آن بیشتر می‌شود. این امر در مورد آرنج‌بند نیز صادق است.
  • کلاه ایمنی حتما باید اندازه سر باشد و بند آن محکم بسته شود. سعی کنید از کلاهی استفاده کنید که دارای ضربه‌گیر در داخل باشد و همچنین یک فیکس برای محکم کردن و فیت کردن داشته باشد. برای تمیز نگهداشتن کلاه آن را درون ساک خود قرار ندهید و همیشه پس از استفاده درون آن را ضدعفونی کنید.

لوازم ایمنی چسبی قابلیت شستشو دارند. البته باید دقت داشته باشید که آن‌ها را با دمای مناسب و در صورت امکان با دست بشویید.  

 

برندهای معروف لوازم ایمنی اسکیت

شرکت‌های بسیاری اقدام به ساخت لوازم ایمنی اسکیت کرده‌اند. معروف‌ترین کمپانی‌هایی که لوازم ایمنی اسکیت را در سایزها و رنگ‌های مختلف تولید کرده‌اند و دارای استحکام و جنس مرغوبی هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوازم ایمنی اسکیت رولربلید (Rolllerblade)

 بهترین مارک لوازم ایمنی با جنس مرغوب و استحکام بالا، مارک رولربلید است. این لوازم دارای ایمنی بسیار خوب و دوام بالاست. اما به یاد داشته باشید که هر جنسی که خریداری می‌کنید نیاز به مراقبت دارد.

  • لوازم ایمنی اسکیت فیلا

دارای جنس خوب و استحکام قابل قبولی است. اما باید در نگهداری بهینه از آن کوشا باشید. چون اگر آن‌ها را پس از استفاده نبندید، چسب‌های آن کارایی خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نیستند.

  • لوازم ایمنی روسز (Roces)

یکی دیگر از مارک‌های لوازم ایمنی خوب، لوازم ایمنی روسز هست. این لوازم نیز دارای

چسب‌های حساسی هستند و باید در نگهداری از آن‌ها دقت کرد.

  • لوازم ایمنی کروز (cruise)

این برند نیز اقدام به تولید لوازم ایمنی مرغوبی کرده است. اما به یاد داشته باشید که حتما

زانوبند و آرنج‌بند آن را بپوشید تا به چسب آن فشار زیادی نیاد و دوامش بیشتر شود.

 

       

برندهای موجود در خانه اسکیت برای خرید

فروشگاه خانه اسکیت نیز دارای لوازم ایمنی اسکیت با مارک‌های مختلف است. مارک‌های موجود در خانه اسکیت شامل برندهای زیر می‌شود.

Roller star

Lescual

SLM

Power weels

Rock ville

calary

Fila

ما سعی داریم بهترین اجناس را با مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان ارائه کنیم. برای مشاهده لوازم ایمنی‌های موجود در خانه اسکیت به قسمت خرید آنلاین اسکیت  سر بزنید.

بطور خلاصه در این مقاله سعی کردیم شما را با اجزای لوازم ایمنی اسکیت و ضرورت آن آشنا کنیم. پی بردیم که برای هر ورزشی ابتدا باید از ایمنی آن مطمئن شویم و برای اسکیت نیز بدین خاطر لوازم ایمنی مناسب آن طراحی شده تا خیال ما را از ایمنی اسکیت راحت کند. به این نتیجه رسیدیم که یک لوازم ایمنی خوب دارای استحکام، جنس خوب و چسب‌های قوی است. برندهای معروف لوازم ایمنی اسکیت شامل رولربلید، فیلا، روسز و کروز می‌شوند. خبر خوب اینکه فروشگاه خانه اسکیت، لوازم ایمنی اسکیت تمامی این برندها را داراست. پس به لینک زیر رفته و از محصولات ما باخبر شوید و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای همه چیز درباره لوازم ایمنی اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی