آموزش اسکیت هنری | خانه اسکیت

آموزش اسکیت هنری | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1402/02/15
این مقاله در تاریخ 1402/07/29 به روز رسانی شده است.
اسکیت هنری یکی از زیر شاخه های ورزش مفرح اسکیت است که با هنرهایی مثل رقص، موسیقی و نمایش تلفیق می شود و هیجانی همراه با لطافت هنر را به وجود می آورد.
اگر علاقه مند به رقص روی یخ و اسکیت هنری هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

اسکیت هنری یکی از زیر شاخه های ورزش مفرح اسکیت است که با حرکات زیبای هنری تلفیق می شود و هیجان و زیبایی را هم زمان به نمایش می گذارد.تصور کنید حرکات نرم هنری با زیبایی خود در دل حرکات منظم و در عین حال هیجان انگیز اسکیت سواری رسوخ کنند، بدون شک صحنه ها و نماهایی خلق می شوند که ترجمه زیبایی هستند.

این شاخه از ورزش اسکیت زیرشاخه های بسیاری دارد که هر کدامشان زیبایی مخصوص به خود را دارند. در این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش اسکیت هنری و انواع آن توضیحات کاملی را ارائه دهیم.شاید این هنر همان رشته ای باشد که جای خالی آن در زندگی شما حس می شود.


معرفی اسکیت هنری و انواع آن


اسکیت هنری را حتما تاکنون دیده اید اما نه با کفش اسکیت اینلاین، با کفش های تیغه دار روی یخ یا همان پاتیناژ، ورزش و نمایشی بسیار زیبا که گاه تک نفره، گاهی دو نفره و گاهی نیز به صورت گروهی اجرا می شود.همان پاتیناژ وقتی با کفش اسکیت اینلاین روی پیست اجرا شود، اسکیت هنری نامیده می شود.

در این رشته یکی از مواردی که نقش بسیار پررنگی دارد، پخش موسیقی است که حرکات اسکیت سوار با موسیقی هماهنگ می شود و نمایشی به شدت دیدنی به وجود می‌آورد. برای آموزش اسکیت هنری بهتر است با زیر شاخه های این هنر آشنا شوید:
رشته آزاد
رشته رقص
رشته اجرای هماهنگ
رشته کر
نمایش گروهی

اسکیت هنری

سن مناسب برای شروع اسکیت هنری


ورزشکار برای آموزش اسکیت هنری می تواند از 4 سالگی اقدام کند و یک نکته را باید مد نظر قرار دهد که برای ورود به هر کدام از زیرشاخه های اسکیت از جمله اسکیت هنری باید روی حرکات پایه اسکیت تسلط کافی داشته باشد برای مثال باید روی حرکت کراس اورها،کراس بک ها، مارپیچ و تبدیل ها مسلط باشد.

همچنین نکته مهم تر این که در انتخاب تجهیزات و مربی بسیار دقت کند چرا که اسکیت هنری رشته ای ظریف و حساس است که نیاز به تمرکز و دقت بالا دارد. اگر به آموزش اسکیت هنری علاقه مند هستید و می‌خواهید زیر نظر مربیان مجرب و با تجربه این هنر را بیاموزید خانه اسکیت در خدمت شما است.

جالب است بدانید این رشته اولین بار توسط سرکار خانم مهناز مولایی  در سال 1382 در شهر اصفهان ورود کرد و فعالیت در این رشته به صورت مستمر و هدفمند تا امروز ادامه داشته و در این دو دهه علاقه مندان بسیار زیادی پیدا کرده است. آموزش اسکیت هنری به صورت کاملا تخصصی در آموزش داده می شود.


تاریخچه اسکیت نمایشی


همانطور که در مقاله تاریخچه اسکیت به روند اختراع اسکیت و کفش اسکیت پاتیناز اشاره ای شد، اولین اسکیت که توسط ژوزف مرلین از بلژیک در سال 1376 اختراع شد، حادثه آفرین بود.

بعد از او آقای پتیبلدی از فرانسه اسکیتی برای هنری که امروزه آن را به نام پاتیناژ می شناسیم درست کرد البته نتیجه ای از اختراعش نگرفت و در نهایت این وسیله ورزشی در قرن 19 و اوایل قرن بیست بین مردم بسیار محبوب شد.

بی شک آنها نمی توانستند حتی حدس بزنند که اختراع آنها به ورزشی پر طرفدار و متنوع تبدیل شود. ورزشی که شاخه ها و تجهیزات متنوعی دارد و طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است


مهارتهای تخصصی اسکیت هنری


رشته اسکیت هنری از آنجا که زیبایی موسیقی و حرکات منظم و نرم را با سرعت و هیجان تلفیق کرده است مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد. البته همان قدر که جذاب است نیازمند مهارت های زیادی است که بتوان با آنها نمایشی جذاب را به دید عموم گذاشت.

قدرت بدنی بالا و تعادل هنری، دو مهارتی هستند که به شدت به آن نیاز دارند. البته این دو آیتم از مهم ترین آیتم های آمادگی جسمانی است که برای یادگیری هر چه بهتر حرکات این رشته بسیار ضروری است.به جز آنها مهارت رقص، هماهنگی با موزیک و حتی نمایش می تواند اجرای به یادماندنی از شما در خاطره ها حک کند.


لباس های اسکیت هنری و ویژگی های آنها


اسکیت هنری از آنجا که به جز شاخه ورزشی، یکی از شاخه های هنرهای نمایشی است بنابراین به پوشش خاصی نیاز دارد. جدا از پوشش خاص به آرایشی مرتبط نیز نیازمند است چرا که همه چیز در این ورزش هنری باید با هم مرتبط باشد. برای آماده سازی لباس های این رشته خیاط های معروفی در سرتاسر جهان مشغول هستند که بهترین و زیباترین لباس های این رشته را تولید می کنند.

لباس اسکیت هنری

پیست استاندارد برای اسکیت هنری


برای برگزاری مسابقات این رشته، از آنجا که یک ورزش خاص است، به زمینی خاص و با شرایط ابعادی متناسب نیازمندید. در هر یکی از شاخه های این هنر نمایشی به طور میانگین به یک زمین در ابعاد 25 متر در 45 متر نیازمندیم. این ورزش را می توانید هم در سالن سر پوشیده و هم در فضای باز انجام داد.


آموزش اسکیت هنری در خانه اسکیت اصفهان


اگر به این رشته ورزشی - نمایشی علاقه مند شده اید و دوست دارید وارد دنیایی پر از هیجان و زیبایی بشوید و آن را به تماشاچی منتقل کنید باید بدانید همان طور که ذکر شد به مهارت های خاص، لباس های متفاوت و مربی و مشاوری با تجربه نیاز دارید.

برای آموزش اسکیت هنری می توانید با خانه اسکیت اصفهان همراه باشید چرا که زیر نظر مربیان حرفه ای آموزش می بینید که رزومه آنها نشان دهنده میزان مهارت و تجربه های آنها می باشد. همچنین اگر قصد دارید که تجهیزات اسکیت هنری را تهیه کنید( از لباس گرفته تا تجهیزات ایمنی) می توانید از فروشگاه خانه اسکیت دیدن نمایید.

اسکیت هنری
سخن پایانی


قبل از شروع آموزش اسکیت هنری، حتما از مشاوره افراد متخصص بهره مند گردید چرا که هر فعالیتی همان قدر که زیبا و آرامش بخش است، روحیه مخصوص به خود را نیز می طلبد. اگر بدون مشاوره برای ورود به این ورزش زیبا اقدام کنید ممکن است با سرخوردگی، عدم علاقه، عدم توانایی در این ورزش و ... رو به رو شوید که نه تنها شما را از این ورزش زده می کند بلکه احتمال این هم هست که دچار یأس شوید و روی زندگی شما تاثیر بگذارد. بنا بر این بهتر است قبل از اقدام با مشاوران مجرب خانه اسکیت تماس برقرار کنید تا با کمک آنها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای آموزش اسکیت هنری | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی