معرفی امن ترین و مجهزترین مکان برای اسکیت در اصفهان

معرفی امن ترین و مجهزترین مکان برای اسکیت در اصفهان

تاریخ مقاله: 1402/02/18
یکی از چالش های اسکیت سواران مکان های مناسب برای اسکیت سواری است که علاوه بر زیبایی، امنیت نیز داشته باشد. در این مقاله به بررسی مکان های مناسب و نا مناسب برای اسکیت می پردازیم

اسکیت سواری جدا از این که یک ورزش زیبا است فعالیتی است که برای انجام آن مکان های بسیاری وجود دارند. اسکیت سوار با اولین مکانی که برای اسکیت سواری آشنا می شود پیست اسکیت است اما در پارک ها و خیابان ها هم ما اسکیت سواران زیادی را می بینیم حتی یک سری از افراد از اسکیت به عنوان یک وسیله نقلیه استفاده می‌کنند. اما بعضی از مکان ها برای این ورزش مفرح مناسب نیستند و حتی خطراتی در این مکان ها در کمین ورزشکار است.به همین دلیل در این مقاله به معرفی مکان های مناسب برای اسکیت سواری می‌پردازیم و همچنین نکاتی را که باید رعایت کنید با شما در میان می‌گذاریم.


انواع زمین های مناسب برای اسکیت


البته زمین های مناسب برای اسکیت تنوع زیادی دارند اما در این مقاله این زمین ها را به چند دسته تقسیم می کنیم و همه آنها را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب هر کدام از آنها را بررسی می کنیم. نکته مهمی را که هرگز نباید فراموش کنیم این است که باید بدانیم در هر زمینی خطر وجود دارد پس بعد از آموزش دیدن هم باید بدانیم خطرها هنوز وجود دارند فقط احتمال رخ دادنشان خیلی کمتر شده است.
پیست های مخصوص اسکیت سواری
قطعا امن ترین انتخاب برای اسکیت سواری همین گزینه است.پیست های اسکیت سواری از آنجا که برای همین هدف تاسیس شده اند نکات ایمنی را به شدت راعایت می کنند برای مثال می توان به جنس کفپوش های این پیست ها اشاره کرد که معمولا از بتن، کفپوش های پلی اورتان، آسفالت نرم و پارکت هستند. در واقع امن ترین تجربه اسکیت سواری در پیست های اسکیت سواری رقم می‌خورد.هم به خاطر وسعت مناسب و هم برای کفپوش مساعد. جدا از این نکات ، در این فضاها قطعا افرادی هستند که در صورت به وجود آمدن حادثه می توانند به کمک ورزشکار بیایند.

 مکان اسکیت

آیا فضاهای عمومی برای اسکیت سواری مناسبند


یکی از فضاهایی که اسکیت سواران را در آنها می بینیم، خیابان و پارک ها هستند که هم هیجان و زیبایی دارند و هم خطراتی که گاه می توانند حادثه ای جدی رقم بزنند.شیارهای بزرگی که در بعضی از خیابان ها وجود دارند، پستی بلندی های خیابان، وجود سنگ ریزه و یا مواد لغزنده روی زمین و ... می توانند خطرات جدی برای ورزشکاران باشند و با توجه به محیط خیابان که پر است از سقبت گرفتن، سرعت بالای وسایل نقلیه و ... اسکیت سواری برای افراد مبتدی به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتی افراد حرفه ای هم باید با احتیاط به این فعالیت بپردازند. البت�� در پارک ها خطراتی که در خیابان وجو دارد نیست و یا کمرنگ تر است و به علت فضای سبز آنها اسکیت سواری در پارک ها علاوه بر بالا بردن روحیه روی ریه های ورزشکار نیز اثر مثبت می گذارد. نکته مهم دیگر در خصوص اسکیت سواری در خیابان این است که افراد حرفه ای هم زمانی که قصد اسکیت سواری در خیابان را دارند باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.


چند نکته در خصوص اسکیت سواری در خیابان


از آنجا که برخی از افراد، خیابان را یکی از مناسب ترین مکان ها برای اسکیت سواری می دانند لازم است که به چند نکته اشاره کنیم که رعایت آنها در اسکیت خیابانی ضروری است
یک-اسکیت سوار باید قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل بشناسد. هم قوانین مخصوص به عابر و هم قوانین مربوط به راننده
دو- گرفتن پشت ماشین ها اکیدا ممنوع
همان طور که ذکر شد هر چقدر هم که ورزشکار حرفه ای باشد باید مجهز به تجهیزات ایمنی از قبیل کلاه ایمنی، زانوبند و ...شود
سه- شاید هر کسی به رنگ خاصی علاقه داشته باشد اما هنگام اسکیت سواری در خیابان به خصوص شب لباس سفید به تن کنید.
چهار- اسکیت سواری در هوای بارانی اکیدا ممنوع
پنج-با سبقت گرفتن و سرعت بیش از حد این ورزش جذاب و مفرح را به حرکتی خطرناک تبدیل نکنید.


اسکیت سواری در منزل


یکی دیگر از مکان هایی که برای اسکیت سواری انتخاب می شود فضاهایی است که در داخل منازل وجود دارند و محیط بزرگتری را در اختیار ورزشکار قرار می دهند و از طرفی یک فضای خصوصی است برای مثال پارکینگ خانه.البته در این فضای خصوصی که خبری از ترافیک و پستی و بلندی نیست نیز باید مراقب باشید چرا که در پارکینگ ها وسایلی وجود دارند که می توانند نقش مانع را بازی کنند و حادثه ای بیافرینند.


باشگاه های ورزشی


خیلی از رشته های ورزشی، خصوصا ورزش های توپی سالن های خوبی دارند که کف آنها نیز برای اسکیت سواری مناسب است البته سالنهایی که جنس کفپوش آنها نرم هستند به هیچ وجه گزینه مناسبی برای اسکیت سواری نیستند.ورزشکار به راحتی می تواند ساعتی از این سالن را اجاره کند و خود به تنهایی و یا با گروه دوستانه به این ورزش مفرح بپردازند.

سخن پایانی


در این مقاله به معرفی زمین های مناسب برای اسکیت پرداختیم. زمین هایی که به جز پیست اسکیت، نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند و می توان گفت سالم ترین و مناسب ترین زمین برای اسکیت سواری پیست مخصوص به این ورزش است. سایر گزینه ها اگر چه فضاهایی هستند که اسکیت سواری در آن بسیار لذت بخش است اما خطرات مخصوص به خود را نیز دارند و همین سبب می شود که چه مبتدی و چه حرفه ای از تجهیزات ایمنی استفاده کنند. خانه اسکیت اصفهان به عنوان پرآوازه ترین مجموعه آموزشی اسکیت سواری در اصفهان هم در زمینه آموزش پیشتاز است(برای مثال آموزش اسکیت هنری برای اولین بار در ایران) و هم در زمینه فروش بهترین برندهای اسکیت و تجهیزات ایمنی اسکیت.برای تهیه اسکیت و یا تجهیزات ایمنی آن می توانید به فروشگاه خانه اسکیت سربزنید و همچنین برای شروع آموزش اسکیت می توانید با مجموعه خانه اسکیت تماس بگیرید و با شاخه های مختلف این ورزش مفرح آشنا شوید و از بین آنها به سمت علایقتان پیش بروید. این مجموعه با کادری مجرب و کارآزموده زیر نظر مدیریت سرکار خانم مهناز مولایی که رزومه ایشان را می توانید در این لینک ببینید، در خدمت شما ورزشکاران و هنرپذیران عزیز می باشد.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای معرفی امن ترین و مجهزترین مکان برای اسکیت در اصفهان
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی