اشتباهات رایج در اسکیت و نحوه اصلاح آن | خانه اسکیت

اشتباهات رایج در اسکیت و نحوه اصلاح آن | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1402/02/31
این مقاله در تاریخ 1402/08/30به روز رسانی شده است.
اشتباهات رایج در اسکیت سواری می تواند منجر به آسیب های جدی شود و این آسیب ها در دراز مدت مشکلات زیادی را به وجود می آورند.
در این مقاله از خانه اسکیت که به قلم خانم مهنازمولایی نوشته شده است، قصد داریم با بیان این اشتباهات و ارائه راه حل برای آن ها، علاقه مندان این رشته را به مسیر اصولی اسکیت کردن، هدایت کنیم.

اسکیت یکی از ورزش های پر هیجان و هوازی است که نقش بسیار مهمی در سلامتی و تناسب اندام دارد.

اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر چند ورزش اسکیت دارای مزایای زیادی است اما اگر حرکات آن را به درستی انجام ندهیم نه تنها به سلامتی ما کمکی نمی‌کند بلکه می تواند آسیب های جدی نیز به ما برساند.

در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهات رایج در اسکیت سواری آشنا کنیم و راهکارهایی برای اصلاح این اشتباهات ارائه دهیم پس اگر شما هم به این ورزش علاقه دارید  حتما تا انتهای این مقاله از خانه اسکیت همراه ما باشید.

کشیدن پا روی زمین به جای قدم برداشتن

یکی از عواملی که باعث به وجود آمدن این اشتباه می شود، عجله کردن در یادگیری است، که اسکیت سوار دوست دارد سریع سر بخورد. بنابراین بدون توجه به بالا و پایین بردن صحیح پاها به صورت ضربه ای، به سراغ سرخوردن اشتباه و کشیدن پاها روی زمین می رود.

این یکی از اشتباهات رایج در اسکیت سواری است که باید توسط مربی اصلاح شود به این صورت که مدت زمان بیشتری را برای تمرین روی این حرکت را در نظر بگیرد.

افرادی که به صورت خودآموز کار می کنند و این مشکل را دارند باید بدانند که انجام این حرکت به طور اشتباه در ناخودآگاهش ثبت می شود و نمی تواند از این ورزش لذت کافی را ببرد.

فاصله بیش از حد پاها از یکدیگر در لحظه اسکیت کردن

فاصله بیش از حد پاها از یک دیگر در حین اسکیت کردن به روزهای ابتدایی آموزش برمی‌گردد و آن هم زمانی است که نوآموز یاد گرفته که فقط یکی از پاها را بلند کند. برای مثال بالا آمدن یک پا به مدت یک ثانیه و پای دیگر به مدت سه ثانیه است. همین امر باعث عدم هماهنگی و اشتباه راه رفتن می شود.

همانند مورد قبلی علت به وجود امدن این مشکل در این است که ورزشکار برای سر خوردن عجله دارد و همین موضوع باعث می شود که ورزشکار مراحل اولیه را جدی نگیرد و به سرعت خود را به مرحله سر خوردن برساند.

برای ا��لاح این حرکت فرد ورزشکار باید صبور باشد و در انجام تمارین اولیه ممارست کند تا بتواند اشتباه خود را اصلاح کرده و حرکات پایه را به درستی انجام دهد.

کج گذاشتن پاها به سمت داخل از اشتباهات رایج اسکیت سواری

این یکی از اشتباهات رایج اسکیت سواری است که ورزشکار پاهای خود را کج می گذارد و آن هم ممکن است به دلیل بزرگ بودن سایز کفش اسکیت و یاجنس نامرغوب کفش باشد. (ما پیش از این بهترین کفش اسکیت را برای افراد مختلف معرفی کردیم که میتوانید با مراجعه به مقاله بهترین کفش اسکیت ان را مطالعه نمایید)

البته صافی کف پا نیز می تواند باعث شود که ورزشکار پای خود را کج بگذارد چرا که درد کمتری را در این حالت حس می کند.

یکی از مهمترین راهکارها برای اصلاح کج گذاشتن پاها این است که ورزشکار در روزهای ابتدایی اسکیت آموزی باید با لبه های اسکیت (داخلی-مرکزی-خارجی) آشنا شود و همچنین طریقه قرارگیری درست پاها را در کفش اسکیت بیاموزد.

اسکیت دخترانه

خم شدن و یا صاف کردن بیش از حد کمر موقع راه رفتن

این اشتباه رایج در اسکیت سواری باعث می شود که ورزشکار زمین بخورد و این موضوع ناشی از روزهای اول آموزش است که ورزشکار بنا به هر دلیلی خط فرضی را که برای تعادل لازم است به خوبی یاد نگرفته است.

این خط فرضی از سر شانه به زانو و از زانو به سر انگشتان پا کشیده می شود. دستها باز و در طرفین و نگاه به رو به رو می باشد.اگر این نکته را ورزشکار رعایت کند به راحتی می تواند تعادل خود را حفظ کند.

در صورتی که این اصل را به خوبی نیاموزد و تمرین کافی نداشته باشد برای حفظ تعادل با بیش از حد خم شدن و نگاه کردن به پایین یا بلا بردن دست ها بر اثر ترس، سبب از دست دادن خط فرضی تعادلی می شود.

شل بستن بست های کفش اسکیت

بستن بست های کفش اسکیت یکی از مهم ترین نکاتی است که یک مربی قبل از ورود ورزشکار به زمین در روزهای ابتدایی باید به ورزشکار و والدین آنها آموزش بدهد.

باید بست های کفش اسکیت کاملا فیکس باشد یعنی نه بیش از حد سفت باشد نه بیش از حد آزاد؛ چرا که شل بستن بست اسکیت سبب آسیب به مچ، ساق پا و زانو می شود.

اگر بیش از حد آزاد باشد سبب آسیب دیدگی جدی مچ خواهد شد و اگر بیش از حد سفت باشد خون رسانی در آن بخش با اختلال روبه‌رو می شود که باعث عدم تعادل و سرگیجه ورزشکار می شود.

استفاده از کفش های نا مرغوب و نا مناسب با وزن نوآموز یا ورزشکار 

یکی از مقدماتی ترین مراحل آموزش اسکیت سواری این است که قبل از خرید کفش با یک مربی حرفه ای و مجرب مشورت کند و کفش مناسب با قد، وزن و سن خود تهیه کنید. بعضی از والدین به دلیل اینکه پای بچه در حال رشد است به غلط کفش بزرگتر از سایز فعلی پای کودک خریداری می‌کنند. این کار به شدت برای فرد خطرناک و آسیب زننده است.

امروزه کفش های اسکیت با قابلیت تغییر 3 الی 4 سایز طراحی شده اند که مناسب برای کودکان در حال رشد هستند پس بهتر است که کفش با سایز درست و یا نهایتاً یک سایز بزرگتر انتخاب کنید. 

یکی دیگر از اشتباهات رایج در اسکیت سواری این است که والدین یک کفش بسیار حرفه ای و گران قیمت برای بچه ای خریداری می کنند که هنوز آماتور است و الفبای اسکیت را نمی داند. برعکس آن هم هست که از آنجا که برخی بر این عقیده اند که شاید بعد از چند روز فرزندشان از اسکیت خوشش نیاید و یا استعدادش را نداشته باشد کفش معمولی نامرغوب و ارزان خریداری می کنند.

برای از بین بردن این مشکل پیشنهاد خانه اسکیت این است که ورزشکاران در روزهای اول یادگیری از کفش های استاندارد به صورت کرایه ای خانه اسکیت استفاده کنند.

بعد از این که اطمینان پیدا کردند کودکشان به این ورزش علاقه مند است کفش اسکیتی اسناندارد و مناسب برای او تهیه کنید. برای مشاهده اسکیت های مختلف میتوانید به صفحه خرید اسکیت در سایت خانه اسکیت مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به اشتباهات رایج در اسکیت سواری پرداختیم و راهکارهای از بین بردن این اشتباهات را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم.

خانه اسکیت با مربیان و همکران مجرب و حرفه ای که دارد در خدمت شما هستند تا از همان ابتدا اسکیت را به صورت اصولی و درست به شما بیاموزد تا درگیر اشتباهات رایج در اسکیت نشوید و به خودتان صدمه ای وارد نکنید همچنین مربیان حرفه ای ما در خانه اسکیت به سوالاتی که قبل از شروع آموزش اسکیت برای شما ورزشکاران عزیز پیش می آید پاسخ میدهند.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای اشتباهات رایج در اسکیت و نحوه اصلاح آن | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی