راهکارهایی برای بهبود مهارت اسکیت 💣 | خانه اسکیت

راهکارهایی برای بهبود مهارت اسکیت 💣 | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1402/03/07
این مقاله در تاریخ 1402/07/23 به روز رسانی شده است.
همواره در راه یادگیری یک مهارت، مهارت های جانبی ای وجود دارند که باعث ارتقا و بهبود روند پیشرفت در یادگیری مهارت مورد نظر میشوند. ما در این مقاله به تکنیک هایی که باعث پیشرفت مهارت اسکیت آموزی میشود را بیان میکنیم.

ورزش اسکیت نیز همانند خیلی از ورزشهای دیگر شاخه های مختلفی دارد که برای رشد در آنها باید اصول مختلف و مجزائی رعایت شود چرا که تکنیک هایی وجود دارند که برای یک رشته اسکیت بسیار مفید هستند و برای رشته دیگر هیچ اهمیتی ندارندبه عنوان مثال ممکن است یک سری اصول در رشته سرعت و استقامت بسیار مهم باشند ولی در اسکیت هنری رعایت آن اصول اهمیت چندانی نداشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با اصول و قواعدی آشنا کنیم که باعث رشد شما در تمامی رشته های اسکیت میشود به همین دلیل پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما در خانه اسکیت اصفهان باشید.

تکنیک های آمادگی جسمانی و تاثیر بسزای آن

هر چند که تمرینات آمادگی جسمانی برای سنین مختلف از لحاظ درجه سختی و نوع حرکات متفاوت است اما انجام آن ها میتواند به بهبود مهارت اسکیت سواری شما منجر شود. برای مثال در رشته اسکیت هنری که در مقاله آموزش اسکیت هنری هم به ان اشاره کردیم حرکاتی نظیر پلانک، اسکات، لانژ، پروانه، سیت آپ و نیز تمرینات مخصوص قسمت مرکزی بدن بسیار می تواند در بهبود مهارت اسکیت سواری تاثیر گذار باشد .

همچنین طناب زدن یکی از موثرترین تمرین های کمکی است که برای همه سنین و سطحی پیشنهاد می شود .

تغذیه مناسب

داشتن یک روتین غذایی درست و برنامه غذایی متناسب با رشته تخصصی ورزشکار که در مقاله برنامه غذایی ورزشکاران رشته اسکیت به آن اشاره شده، بسیار حائز اهمیت می باشد. توجه به تغذیه نه تنها در مسیر ارتقا و رشد در رشته مورد علاقه موثر است بلکه به تناسب اندام نیز بسیار کمک میکند. اگر برنامه غذایی که برای شما در نظر گرفته شده است را به طور کامل اجرا کنید مطمئنا آمادگی زیادی برای اجرای تکنیک های ورزش مورد نظرتان پیدا می کنید.

تسلط بر حرکات پایه

یکی از تکنیک هایی که باعث ارتقا شما در ورزش اسکیت می شود تسلط بر حرکات پایه است. اگر به دنبال رشد و ارتقا در این ورزش هستید باید به حرکات پایه تسلط کافی داشته باشید و این جز با تمرین به دست نمی آید. برای مثال اگر یک اسکیت سوار به ضربه زدن و راه رفتن صحیح مسلط نباشد در ادامه مسیر به مشکلات زیادی بر می خورد و هیچ وقت نمی تواند در آینده یک ورزشکار موفق باشد و صرفا به این ورزش باید به چشم یک فعالیت سرگرم کننده نگاه کند.

تکنیک های اسکیت سواری

آف اسکیت روشی مفید و بسیار موثر

آف اسکیت روشی بسیار مفید برای یادگیری بهتر و دقیق تر حرکات سخت و پیچیده بالاخص در اسکیت هنری می باشد. اف اسکیت در حقیقت همان حرکات اسکیت هنری است که بدون کفش اسکیت انجام می گیرد. آف اسکیت یکی از فعالیت های لازم و حیاتی برای ارتقا و رشد در رشته اسکیت هنری می باشد. برای اطلاع بیشتر از نحوه این تمرینات مقاله آف اسکیت از خانه اسکیت را بخوانید. 

ژیمناستیک

ژیمناستیک، انتخابی درست برای بالا بردن سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران بالاخص کودکان در رشته اسکیت است.پیشنهاد ما برای ورزشکاران حرفه ای زیر ۱۲ سال شروع تمرینات مدون ژیمناستیک می باشد تا از این طریق وارد دنیای زیبای ژیمناستیک شده و در کنار اسکیت آن را به منظور بالا بردن توان بدنی خود  انجام دهند.

همان طور که اشاره شد ورزش ژیمناستیک در خانه اسکیت اصفهان آموزش داده میشود.

انتخاب مسیر درست با تکیه بر اصول روانشناختی

وقتی یک کودک قصد دارد وارد دنیای اسکیت شود قبل از شروع و انتخاب رشته تخصصی لازم است مسیر درست را انتخاب کند. انتخاب مسیر درست، نیاز به استعداد یابی درست زیر نظر یک مربی باتجربه دارد. برای مثال اگر یک کودک برای شاخه هنری مناسب باشد اما به اشتباه وارد شاخه سرعتی شود قطعا آینده آنچنان درخشانی در شاخه سرعت نخواهد داشت و صرفا به خاطر انتخاب مسیر اشتباهی که داشته نمی تواند توان و پتانسیل  لازم را در رشته خود به کار بگیرد.

ما در مجموعه خانه اسکیت و با داشتن کادری با تجربه و حرفه ای 

ویدئوهای مرتبط با ورزشتان ببینید

دیدن و آنالیز حرکات در هر رشته ای چه ورزشی و چه غیرورزشی باعث ارتقا می شود. اگر ویدئوهایی مناسب و مرتبط با رشته ورزشی خود ببینید مطمئنا با دیدن این ویدئوها، تصویر سازی حرکات برای شما بهتر اتفاق می افتد و نیز ممکن است باعث یادگیری هرچه بهتر حرکات وتکنیک ها شود، البته برای انتخاب ویدئوهای متناسب باشما و رشته شما حتما با مربی خود مشورت کنید  تا مفیدتر و تاثیر بهتری برایتان داشته باشد

وضعیت جسمانی کودک

یکی از اصول مورد توجه دیگر  که بسیار مهم می باشد توجه به سطح توان بدنی وجسمانی ورزشکار می باشد. اگر ورزشکار دچار اختلال هایی مثل عدم تعادل باشد ویا مشکلات استخوانی  باید همان ابتدا تشخیص داده شود تا راهکارهایی برای درمان آنها در نظر گرفته شود.البته توانایی جسمانی فقط محدود به این مورد نیست، چاقی و مشکل زانو نیز باید بررسی شود .

تکنیک های اسکیت سواری

شرایط خوب برای ارتقا

یکی از اصول مهم دیگر که به رشد و  ارتقا ورزشکار کمک میکند انتخاب باشگاه خوب، مربی خوب و کفش اسکیت مناسب است. فضا و محیط سالم و پرانرژی  در بالا بردن روحیه ورزشکار و بالابردن پتاسیل ورزشکار بسیار موثر می باشد. در همین مقاله علت نیاز به مربی خوب ذکر شد. مربی خوب می تواند مسیر درست را برای ورزشکار مشخص کند و یا می تواند در انتخاب تجهیزات مناسب یاری رسان بسیار خوبی باشد.خوشبختانه در خانه اسکیت اصفهان مربیان حرفه ای و مجربی در حال فعالیت می باشند که  همگی با یک  متد واحد  تحت نظارت سرکار خانم مهناز مولایی  به این حرفه ارزشمند به مسیر خدمت رسانی خود ادامه می دهند. در ضمن برای خرید کفش اسکیت مناسب نیز می توانید به فروشگاه خانه اسکیت سر بزنید و بهترین کفش اسکیت، تجهیزات ایمنی و لباس های اسکیت هنری را از آنجا تهیه کنید.

تکنیک های اسکیت سواری

سخن پایانی

هر ورزشی در ابتدای کار شاید به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته شود اما بعضی از ورزشکاران بعد از این که چند سال وقت و سرمایه خود را درگیر کردند شایذ به این فکر می افتند که به صورت حرفه ای ورزش را ادامه دهدند حال نه به این عنوان که وارد تیم ملی شود اما دوست دارد در رشته ورزشی خود حرفی برای گفتن داشته باشند. برای رسیدن به این نقطه شخص باید تکنیک هایی را بیاموزد و توانایی های خود را ارتقا دهد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد. اگر سوالی دارید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و سوالات خود را با آنها در میان بگذارید.

دیدگاه های کاربران

فاطمه (1402/06/09)

سلام عزیزم من تازه میخوام اسکیت هنری رو شروع کنم 14سالمه برای بالا بردن امادگی جسمانیم باید چه کلاسی برم


فرم ارسال دیدگاه شما برای راهکارهایی برای بهبود مهارت اسکیت 💣 | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی