فواید اسکیت برای بانوان | خانه اسکیت

فواید اسکیت برای بانوان | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1398/07/29
این مقاله در تاریخ 1402/06/28 به روز رسانی شده است.
از فواید اسکیت برای بانوان می‌دتوان به شادابی، سلامت ، تناسب اندام و کمک به کاهش وزن اشاره کرد.

اسکیت یکی از بهترین و مناسب ترین ورزش ها برای خانم ها بوده و میتواند به بانوان در مواردی مانند تناسب اندام، تقویت عضلات بدن (به ویژه عضلات کمر و لگن)، افزایش تمرکز، محافظت از سیستم عصبی، برطرف کردن بدشکلی های بدن و افزایش حفظ تعادل کمک کند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید رشته اسکیت، برای بانوان آشنا کنیم.

ما در مجموعه خانه اسکیت با داشتن دو شعبه در اصفهان تحت مدیریت خانم مهناز مولایی و تیم مربیان و پرسنل خانم، محیطی امن و استاندارد را برای بانوان این استان فراهم کرده است که پر قدرت در  راستای سلامت جسمی و روحی خود قدم بردارند. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم برای یادگیری اسکیت در دوره اسکیت فری استایل خانه اسکیت در اصفهان ثبت نام نمایید.

اسکیت و محبوبیت آن 

اسکیت یکی از ورزش های مطرح دنیا محسوب می گردد. این ورزش جذاب در سال 1980 شناخته شد و به سرعت توانست در میان مردم جای باز کند. از سال 1991 به بعد این وسیله دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد و به شکل امروزی خود درآمد. امروزه این ورزش با تجهیزات و امکانات بسیار ویژه ای به شکل حرفه ای در چند شاخه مختلف دنبال می گردد. کشف فواید اسکیت برای بانوان منجر گردیده تعداد زیادی از خانم ها به این ورزش مفید جذب شوند.

تا چند سال پیش تصور بر این بود که اسکیت ورزشی کودکانه است و برای بزرگسالان مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما تحقیقات گسترده در این زمینه نشان داد که اسکیت در بزرگسالان به ویژه بانوان بسیار مفید بوده و می تواند تناسب اندام و سلامتی آن ها را تضمین نماید. انجام اسکیت با سرعت بسیار بالا به شدت کالری سوز بوده و کمک بسزایی به سلامت و شکل ظاهری بدن فرد می‌کند. 

پیشنهاد میکنیم در این رابطه مقاله آیا بزرگسالان هم میتوانند اسکیت را بیاموزند را مطالعه نمایید.

تناسب اندام در بانوان

تناسب اندام به معنای هماهنگ بودن اندام های خارجی بدن با یکدیگر و توازن وزن و قد در اشخاص می باشد. تناسب اندام علاوه بر بحث سلامتی و تندرستی در حفظ زیبایی ظاهری نیز بسیار موثر است. امروزه با توجه به گسترش علوم ورزشی و تغذیه ای، فاکتورهای مختلفی در راستای سنجش تناسب اندام در اشخاص در نظر گرفته شده است.

این روزها داشتن تناسب اندام در خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. تناسب اندام میان آقایان و خانم ها به دلیل میزان هورمون های جنسی، اندروژن ها، حجم عضله، بافت چربی و شاخص توده بدنی متفاوت می باشد؛ از این رو برخی از ورزش ها و فعالیت های بدنی برای آقایان و برخی دیگر برای خانم ها مفید و موثرتر می باشد.

ورزش اسکیت میتواند به شما در داشتن اندامی زیباتر و مناسب تر کمک کند.

چاقی و عوارض ناشی از آن

متاسفانه آمارهای جهانی نشان می دهد که 300 میلیون نفر در جهان دچار چاقی بوده و از مشکلات ناشی از آن رنج می برند. افزایش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سکته های مغزی از جمله بیماری ها و مشکلات ایجاد شده به دنبال چاقی، بسیاری از افراد جامعه ار درگیر می‌کند. 

چاقی در خانم ها باعث بروز مشکلات ناباروری شده و از نظر روحی روانی آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. چاقی در تمام مراحل زندگی، بالاخص پس از دوره یائسگی یکی از ناخوشایندترین اتفاقات زندگی بانوان است که می‌توان با ورزش منظم در دوران نوجوانی و جوانی از بروز آن جلوگیری نمود. اسکیت برای خانم ها به ویژه کسانی که دنبال کاهش وزن هستند ورزشی بسیار مناسب و توصیه شده می باشد.


مزایا و فواید اسکیت برای بانوان

اسکیت، عضلات پشت پا و جلوی ران را به شدت درگیر و از افتادگی و ضعف آن ها در میانسالی جلوگیری می نماید. اسکیت به دلیل هوازی بودن آن میتواند باعث ایجاد تقویت و احیا نمودن این عضلات نیز شود. از دیگر فایده‌های این ورزش برای بانوان، تقویت عضلات کف لگنی و شکمی بوده و این کار می تواند از افتادگی مثانه در سنین میانسالی و پیری و فتق های ایجاد شده به دنبال زایمان ها جلوگیری نماید.

دانشمندان بر این باور هستند که استرس های مکرر عامل اصلی در بروز تمام بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و حتی چاقی می باشد؛ از جمله فواید اسکیت برای بانوان کنترل استرس، اضطراب و حمله های اضطرابی است. انجام مداوم و سبک این ورزش، گرفتگی و اسپاسم عضلانی ناشی از استرس های مداوم را مرتفع می نماید.

از فواید دیگر اسکیت برای بانوان تقویت سیستم عصبی و پیشگیری از بروز آلزایمر و پارکینسون می باشد. اسکیت به شکل سبک و تفریحی برای خانم هایی که از افسردگی و مشکلات روحی روانی رنج می برند، پیشنهادی بسیار مناسب و موثر است. علاوه بر این ها یکی از فواید اسکیت برای بانوان افزایش تدریجی ضربان قلب، گردش خون منظم و صحیح و تقویت ماهیچه قلب و افزایش آمادگی جسمانی است. اسکیت فشار خون را تنظیم کرده و عضلات بالاتنه بانوان را تقویت می نماید. 

سخن پایانی

اسکیت به دلیل داشتن حرکات متنوع و گسترده بسیار جذاب بوده و احساس خستگی و کسالت را از تن می زداید. کمردردهای مداوم به ویژه پس از زایمان و بارداری از بزرگترین مشکلات بانوان است که اسکیت می تواند عضلات کمر را تقویت نموده و با برطرف کردن ضعف آن ها، دردهای دائمی کمر را تسکین ببخشد و همچنین حس طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. 

ما در خانه اسکیت شاهد ورزش کردن مادرانی هستیم که پا به پای فرزندشان به جهت رشد و تقویت عضلات بدنی خود، اسکیت را در سطح پایه و تخصصی فرا می‌گیرند. شما هم اگر علاقه مند به ورزش هستید میتوانید از به صورت آنلاین ثبت نام کنید و آموزش این رشته مهیج و مفید را شروع کنید. 

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای فواید اسکیت برای بانوان | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی