مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲

مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲

تاریخ خبر: 1402/12/26
در روز جمعه 18 اسفند با حضور103 بازیکن از باشگاه خانه اسکیت در رشته های تخصصی هنری و فری استایل مسابقات درون باشگاهی برگزار شد.

در روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ مسابقات درون باشگاهی برگزار شد و اکثریت بازیکنان در این مسابقه شرکت کردند.

هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی و ارتقای بازیکنان رشته های تخصصی هنری و فری استایل (شاخه بتل و کلاسیک) با قوانین مسابقات، تقویت روحیه برد و باخت، یادگیری رقابت سالم و همچنین تقویت تیم داوری این باشگاه بود.

مسابقات رشته هنری، براساس قوانین فدارسیون جهانی (world skate ) و یا انجمن اسکیت اروپا WIFSA  برگزارمیشود.

قوانین مسابقات ویفسا به گونه ایست که به ۴ سطح تقسیم بندی شده و بازیکنان تازه وارد با هر سطحی البته با حداقل مهارت هاهم،میتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

قوانین مسابقات بر اساس قوانین فدراسیون جهانی اسکیت (World Skate) فقط در دو سطح آماتور و حرفه ای انجام می‌شود؛ این یعنی تا زمانی که بازیکن نتواند تمامی پرش های یک دور و چرخش های ایستاده و نشسته بیشتر از 3 دور را بزند، نمیتواند در مسابقات شرکت کنند.

به همین منظور سطح بندی این مسابقه درون باشگاهی برای اسکیت هنری در رده های L1* ، L1 ، L2 و L3 تقسیم بندی شد.

سرکار خانم مهناز مولایی با همراهی تیم مربیان اسکیت هنری ( خانم نگار مولایی، ریحانه فدایی، تینا بهمنش، نیلوفر مرادی) بازیکنان هنری را در سطح بندی های بالا تقسیم بندی کردند با این کار بازیکنان با اجرای گروِئوگرافی و هماهنگی با موزیک آشنا شدند.

همچنین مسابقات اسکیت فری استایل شاخه بتل وکلاسیک به مربیگری خانم ساناز رجبی و کمک مربی خانم نیلوفرگردنیان در همین روز برگزار شد.

این دو شاخه به لحاظ قوانین مسابقه با هم تفاوت دارند. در شاخه کلاسیک بازیکن در مدت زمان معین ۱.۴۵ تا ۲ دقیقه در بین سه ردیف مانع با فواصل مشخص ۵۰، ۸۰ و ۱۲۰ سانتی متر اجرا میکند که شامل حرکاتی از بین تمام خانواده های حرکاتی است و حذف هرکدام از این خانواده ها شامل امتیاز منفی میشود.

 برخورد کردن با مانع ، کم یا زیاد شدن مدت اجرا، از دست دادن تعادل ،زمین خوردن ،استفاده نکردن از تمامی موانع ، همگی اینها باعث گرفتن امتیاز منفی میشود.امتیاز دهی به دوبخش تکنیکال یا فنی و بخش هنری مربوط میشود. در این شاخه هماهنگی با ریتم موسیقی بسیار مهم است.

در شاخه بتل بازیکنان در گروه های ۳یا ۴ نفری رقابت میکنند و در ۲تا ۳ راند ۳۰ ثانیه ای، به اجرای حرکات میپردازند تا حریفان خود را از نظر تکنیکی شکست دهند.

 اسکیت سوارها  مهارت خود را در هرکدام از خانواده های حرکتی و تک حرکت به نمایش میگذارند و در نتیجه از طریق مقایسه مستقیم دواسکیت سوار براساس ملاک های تکنیکی و هنری کلاسیک آن، تعیین میشود.

این مسابقات به همت تیم مدیران خانم مهناز مولایی و نگار مولایی و همچنین تیم اجرایی و تولید محتوا، تیم مربیان و پذیرش و تعدادی از بازیکنان قهرمان خانه اسکیت  در یکی از سالن های ورزشی استان اصفهان برگزار شد.

ضمناً از هیئت اسکیت استان اصفهان، قدرانی از حمایت های جناب آقای پریشانی رئیس هیئت اسکیت شهرستان خمینی شهر، حضور پزشک یار هیئت پزشکی شهرستان خمینی شهر و همراهی مدیریت ورزشگاه انقلاب کمال تشکر را داریم.

 

 

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha