چه کفش اسکیتی بخریم؟ | خانه اسکیت

چه کفش اسکیتی بخریم؟ | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1402/01/18
از آنجا که اسکیت سواری علاوه بر اینکه یک فعالیت مفرح و پر هیجان است، یک ورزش حرفه‌ای نیز به حساب می‌آید باید برای خرید کفش اسکیت یک آگاهی نسبی در خصوص این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم اسکیتی انتخاب کنیم که اولا استاندارد و دوما متناسب با سطح خودمان باشد.

یکی از ورزشهای مفرحی که طرفداران و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد، ورزش مفرح اسکیت می‌باشد. ورزش اسکیت نیز مانند سایر ورزش ها تجهیزات مخصوص به خود را دارد که این تجهیزات خود دارای دسته‌بندی‌های مختلف هستند. ما در این مقاله از سایت خانه اسکیت قصد داریم تا ویژگی هایی که یک کفش اسکیت استاندارد باید داشته باشد را معرفی کنیم.

اگر شما هم قصد خرید اسکیت دارید اما در میان تعداد زیاد برندها و مدل های اسکیت سردرگم شده اید و نمیدانید که کدام اسکیت را تهیه کنید، این مقاله برای شماست. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مناسب‌ترین اسکیت برای خودتان را پیدا کنید.

اما قبل از خرید اسکیت باید با آن اشنا شوید و بدانید که یک اسکیت دارای چه اجزایی میباشد که در ادامه مقاله راهنمای خرید اسکیت به ان میپردازیم.

اسکیت دارای چه اجزایی است

اسکیت ها خود به انواع اسکیت اینلاین، آیس و رولر اسکیت تقسیم می‌شود. اسکیت اینلاین دارای اجزای زیر است: 

  1. کفش یا بوت
  2. ساق که به آن cuff نیز می‌گویند.
  3. چفت ها که به آن buckles نیز می‌گویند.
  4. تیغه یا frame
  5. چرخ‌ها
  6. بلبرینگ
  7. ترمز

چرخ اسکیت

بست اسکیت

انواع کفش اسکیت

کفش اسکیت مقدماتی به دو دسته سخت (هارد) و نرم (سافت) تقسیم می‌شوند. کفش اسکیت هارد دارای بوت سخت از جنس پلاستیک فشرده است. تحمل وزن زیاد را دارد و بسیار محکم است. اسکیت سافت که جنس بوت آن بیشتر از پارچه درست شده است و اگر این نوع کفش بی کیفیت باشد، سبب آسیب به مچ، ساق پا و زانوی ورزشکار می‌شود. اگر این نوع کفش از برند های معروف و با کیفیت مثل برند فیلا باشد می‌توان به عنوان یک کفش استاندارد آن را پذیرفت. 

برای خرید کفش اسکیت مقدماتی فیلا می‌توانید به فروشگاه خانه اسکیت مراجعه کنید.

اسکیت فیلا

6 نکته مهم در خصوص خرید کفش اسکیت

یک- مهارت خود را در نظر بگیرید:

قرار نیست که گران‌ترین و آخرین مدل کفش اسکیت را انتخاب کنید در حالی که مبتدی هستید. البته سطح مهارتی شما تنها ملاک انتخاب کفش نیست بلکه گزینه‌هایی مثل سبک و رشته‌ای که علاقه داریم در آن فعالیت کنیم، شرایط سنی و ... گزینه های دیگری هستند که توجه به همه آنها به همراه مشورت گرفتن از مربیان و افرادی که در این ورزش تفریحی حرفه‌ای هستند، بهترین انتخاب را برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین کفش اسکیت با کارشناسان خانه اسکیت مشاوره داشته باشید.

دو-هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست!

گاهی وقت‌ها با جمله‌هایی مثل "من که هنوز مبتدی هستم" فریب می‌خوریم و سراغ اسکیت هایی می‌رویم که ظاهر جذابی دارند اما به هیچ وجه استاندارد نیستند. یعنی بعد از چند بار استفاده، متوجه می‌شوید که کیفیت کفش به هیچ وجه مطلوب نیست و گاها نیز دیده شده که کفش‌ها بعد از چند بار استفاده و تمرین غیرقابل استفاده هستند.

بعضی از کفش های اسکیت ظاهر بسیار زیبایی دارند به طوری که کودکان را جذب خودشان می‌کنند اما به راحتی تغییر شکل می‌دهند و باعث آسیب رساندن به فرم پاهای فرد استفاده کننده می شود و همچنین انجام حرکات اسکیت برای ورزشکار بسیار سخت و گاهاً غیر ممکن می‌شود. در این مورد هم می‌توانید از مشاوران متخصص تیم خانه اسکیت مشورت بگیرید.

سه-انتخاب سایز مناسب کفش اسکیت

هنگام خرید اسکیت به یک نکته توجه داشته باشید. آن هم این است که اگر فردی که می‌خواهد از اسکیت استفاده کند، خردسال است می‌توانید برای او اسکیت هایی کشویی که قابلیت تغییر سایز دارند، تهیه کنید اما اگر شخصی که می‌خواهد به دنیای ورزش اسکیت پا بگذارد نوجوان و یا بزرگسال است بهتر است اسکیتی تهیه کند که یک سایز از سایز فعلی پای شخص بزرگتر باشد.

  • کفش کوچک باعث تاول زدن، آسیب دیدن پا و فشار کفش حین تمرین می‌شود
  • کفش بزرگ باعث می‌شود که پا در کفش تعادل نداشته باشد
  • هنگام خرید کفش اسکیت، پیشنهاد ما این است که سایز دقیق پا و وزن دقیق حتما موقع خرید بیان شود.
  • هنگام خرید کفش اسکیت حتما هر دو لنگه را بپوشید و امتحان کنید.
  • بهتر است در ساعات پایان روز به خرید کفش اسکیت بروید چرا که تا آن زمان پیاده روی داشته اید و پا به سایز طبیعی خودش رسیده است.

چهار-لوازم ایمنی نیز تهیه کنید

به هیچ وجه این‌گونه تصور نکنید که لوازم ایمنی یک گزینه اضافه است و به درد نمی‌خورد. توجه داشته باشید که هر ورزشی در کنار به وجود آوردن تندرستی و مفرحی، آسیب دیدگی را نیز در دل خود دارد و این آسیب دیدگی را تقریباً هر ورزشکاری تجربه کرده است؛ پس لازم همه لوازم ایمنی از جمله مچ بند، کلاه، زانو بند و آرنج بند را از همان ابتدا تهیه کنید.

لوازم ایمنی

پنج-از یک برند معتبر اسکیت را تهیه کنید.

شاید خیلی‌ها به ورزش اسکیت به چشم یک تفریح نگاه کنند، اما کسی که رشته اسکیت را انتخاب می‌کند در واقع پا در حیطه ورزشی مفرح گذاشته است. پس بهتر است که از همان ابتدا با یک برند معتبر که امتحان خود را پس داده است وارد دنیای این ورزش جذاب شوند. در صورتی که با انتخاب محصولاتی که استاندارد نیستند اسیر آزمون و خطا می‌شوند وحتی تا مرز خداحافظی از این ورزش نیز می‌روند.

شش-کیفیت را فدای ظاهر نکنید!

همیشه در خرید اسکیت یکی از مسائلی که مورد توجه قرار می‌گیرد، ظاهر اسکیت است اما ظاهر جذاب بهتر است یا کیفیت بالا؟ قطعا پاسخ این سوال این است که کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت‌تر از ظاهر آن است.ممکن است در ابتدا اسکیتی را ببینید با ظاهر بسیار جذاب اما پای شما در آن راحت نباشد و برعکس شاید یک اسکیت ظاهری معمولی داشته باشد اما مناسب‌ترین اسکیت برای پا و جثه شما باشد.

عوامل دیگری را که باید در هنگام خرید اسکیت در نظر بگیرید مواردی است مثل جنسیت اسکیت‌باز، سطح مهارت اسکیت‌باز، ساق اسکیت، تناسب سایز چرخ‌ها با رشته اسکیت‌باز و ...

سخن پایانی

با توجه به توضیحات بالا و مطالعه مقاله بهترین برندهای کفش اسکیت و مشاوره با مشاوران خبره خانه اسکیت می‌توانید مناسب‌ترین کفش اسکیت را برای خود تهیه کنید. ضمناً کلاس های آموزشی برای هر رده سنی و هر سطح مهارت (از مبتدی تا حرفه ای) و کلاسهای کاملا تخصصی اسکیت هنری در مجموعه خانه اسکیت برگزار می‌شود. همچنین اگر برندهای اسکیت را نمی‌شناسید و یا سوالات بیشتری در خصوص این ورزش مفرح دارید می‌توانید به صفحه تماس با ما مجموعه خانه اسکیت مراجعه کنید و سوال خود را به صورت تلفنی بپرسید. مجموعه ما علاوه بر ارائه معروف‌ترین برندهای کفش اسکیت، کلاس‌های آموزشی برای اسکیت هنری نیز ارائه می‌دهد.

همچنین با وجود مربیانی که همگی سرتیفیکیت‌های مختلف و مورد استناد این رشته را به دست آورده‌اند می‌توانید با خیال راحت مشاوره بگیرید، لوازم مربوط به این ورزش مفرح را تهیه کنید و با خیال راحت در این مجموعه ثبت نام کنید و از این ورزش مفرح لذت ببرید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای چه کفش اسکیتی بخریم؟ | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی