آیا بزرگسالان هم می‌توانند اسکیت را بیاموزند؟ | خانه اسکیت

آیا بزرگسالان هم می‌توانند اسکیت را بیاموزند؟ | خانه اسکیت

تاریخ مقاله: 1402/02/10
این مقاله در تاریخ 1402/06/30 به رور رسانی شده است.
احتمالا شما هم تا کنون با آن دسته از افراد که فکر میکنند اسکیت و یادگیری آن فقط برای کودکان است برخورد کرده اید. اما ایا واقعا تصور ان ها درست است و بزرگسالان نمی‌توانند این ورزش مهیج را یادبگیرند؟!
برای دانستن پاسخ این سوال تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اسکیت و اسکیت سواری یکی از ورزش های مهیج و نشاط آور میباشد به همین دلیل علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز دوست دارند اسکیت سواری را بیاموزند. اما در اولین قدم معمولا این نگرانی برای آن ها پیش می آید که آیا بزرگسالان نیز می‌توانند اسکیت را بیاموزند یا نه. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل به بررسی سوال آیا بزرگسالان هم می‌توانند اسکیت را بیاموزند؟ بپردازیم.

آیا بزرگسالان هم می‌توانند اسکیت را بیاموزند؟

به طور خلاصه میتوان گفت یادگیری اسکیت هیج محدودیت سنی ای ندارد و هر کسی در هر سن و سالی میتواند اسکیت سواری را بیاموزد. در ادامه ما این سوال را به صورت تخصصی بررسی کرده و به این سوال به طور کامل و همه جانبه پاسخ می‌دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آموزش اسکیت بزرگسالان

همه ما با این جمله در مباحث مختلف روبه‌رو شده ایم که سن یک عدد است، در واقع پاسخ به این سوال که آیا آموزش اسکیت برای بزرگسالان هم می‌باشد یا خیر، به همین جمله می‌رسد که بله، چرا که سن یک عدد است. کافی است فرد ذهن و بدنی آماده برای فعالیت در این رشته ورزشی داشته باشد و یادگیری را به صورت آکادمیک و تحت نظارت یک مربی حرفه ای شروع کند.

همچنین میتواند یادگیری اسکیت را در خانه اسکیت اصفهان تحت مدیریت سرکار خانم مولایی و سایر مربیان خانه اسکیت اغاز کند. برای آشنایی بیشتر با خانه اسکیت، مربیان، مدیریت و ... میتوانید به بخش درباره ما مراجعه کنید.

فواید اسکیت سواری برای بزرگسالان

این ورزش علاوه بر فواید جسمی که از مهمترین آنها می توان به تناسب اندام اشاره کرد فواید روحی بسیار زیادی نیز دارد. از آنجا که این ورزش به صورت گروهی هم آموزش داده می ‌شود میتوان گفت یکی دیگر از فواید آن آشنا شدن با گروه های دوستانه مختلف و ایجاد تعاملات جدید است که به خوبی روی روحیه افراد تاثیر می‌گذارد البته افرادی که به آموزش خصوصی علاقه مند هستند نیز می توانند از امکانات کلاس های خصوص بهره مند گردند.

از سایر فواید یادگیری اسکیت برای بزرگسالان می توان به یادگیری یک تجربه جدید و ایجاد هیجانات مثیت و کاهش استرس و اضطراب در حین اسکیت سواری اشاره کرد چرا که همه این عوامل باعث افزایش سطح انرژی شما نسبت به ادامه این مسیر می شود.

انتخاب مکان مناسب برای یادگیری اسکیت

مربیان با تجربه به گونه ای اصولی این ورزش را به شما آموزش می دهند. برای مثال، زمین خوردن یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که در این ورزش رخ می دهد و نیاز است تا یک مربی با تجربه نحوه زمین خوردن را نیز به صورت اصولی به شما آموزش دهد تا در صورت زمین خوردن طوری زمین بخورید که کمترین آسیب را تجربه کنید این موضوع در افرادی که از زمین خوردن واهمه دارند اهمیت خود را بیشتر نشان میدهد.

همچنین مربیان با تجربه در کنار این آموزش، طریقه صحیح حفظ تعادل، نحوه صحیح گام برداشتن در اسکیت و ... را نیز به شما آموزش میدهند. البته با وجود تجهیزات ایمنی اسکیت (مانند تجهیزات ایمنی بزرگسال Roces ) میزان آسیب دیدگی به کمترین حد خود می رسد. همچنین ما پیش از این در مقاله از بین بردن ترس کودکان در این مورد به طور کامل صحبت کرده ایم که با مطالعه آن می توانید راهکارهای زیادی را برای جلوگیری از اسیب دیدگی شدید بیاموزید.

آموزش اسکیت به بزرگسالان چقدر طول می کشد

آموزش اسکیت به بزرگسالان با توجه به گزینه هایی مثل آمادگی بدنی، سابقه ورزشی فرد، روحیه آن و ... بین 10 تا 20 جلسه طول می کشد و برای هر شخص متفاوت است. اما بعد از حدود 60 جلسه به راحتی می توانید حرکات زیبای این ورزش مفرح را انجام دهید. البته استثنا همیشه وجود دارد شاید برای یک سری از افراد این جلسات کمتر بشود و یا بیشتر. اما استثنا قاعده را به هم نمی زند.

بزرگسالان بهتر اسکیت را می آموزند یا کودکان

شاید منطقی ترین پاسخ به این سوال این باشد که بزرگسالان به علت هماهنگی و آمادگی بدنی بیشتری که نسبت به کودکان دارند، زودتر اسکیت سواری را یاد بگیرند اما این جمله یک اصل همیشگی و صد در صد نیست کودکان هم اگر زیر نظر یک مربی کاربلد آموزش ببینند می توانند به سرعت اسکیت سواری را یاد بگیرند. جدا از آمادگی بدنی، مواردی مانند مربی خوب، گروه آموزشی فعال، انگیزه شخص و پیگیری فردی، اعتماد به نفس، باورهای ذهنی و ... نیز در مدت زمان یادگیری تاثیر دارند.

آموزش اسکیت را به صورت حضوری بیاموزید

این روزها برای هر حرفه ای آموزش مجازی وجود دارد، شاید آموزش مهارت هایی که به صورت تئوری هستند به صورت مجازی نیز موثر باشد اما مهارت های عملی مثل اسکیت سواری بهتر است که به صورت حضوری انجام بگیرد چرا که حرکات اصولی، تمرین زمین خوردن و ... همواره با شبهات و سوالاتی همراه است که تنها در آموزش حضوری اسکیت می توانید این سوالات را از استاد خود بپرسید.

در آموزش مجازی ممکن است شما حرکتی را به اشتباه انجام دهید و از آنجا که مربی در کنارتان نیست، حرکت را اشتباه یاد میگیرید و روزی با این حرکت اشتباه به خودتان آسیب میزنید. البته آموزش مجازی اسکیت سواری برای افرادی که در شهرشان سالن اسکیت وجود ندارد میتواند مناسب باشد. 

استفاده از تجهیزات ایمنی حتی برای بزرگسالان

در چند پاراگراف قبل اشاره کردیم که بزرگسالان به علت هماهنگی عصب عضله بالاتر امکان دارد بهتر و سریع تر آموزش ببینند اما این مساله ربطی به آسیب دیدگی ندارد. همان طور که کودکان در تمرین به زمین می افتند بزرگسالان نیز به زمین می خورند و آسیب دیدگی هم برای بزرگسالان است و هم برای کودکان. پس هر شخصی با هر سنی بخواهد آموزش اسکیت ببیند لازم است که از تجهیزات ایمنی مانند شلوارک ایمنی اسکیت استفاده کنند.

فروشگاه خانه اسکیت اصفهان

برای تهیه اسکیت و تجهیزات با کیفیت می توانید به فروشگاه خانه اسکیت بروید و در آنجا نه تنها با انواع و اقسام برندهای اسکیت رو به رو می شوید بلکه با تجهیزات ایمنی اسکیت آشنا می‌شوید. برای تهیه این وسایل می توانید از کارشناسان این مجموعه مشاوره های لازم را بگیرید. کافی است به قسمت تماس با ما بروید و با کارشناسان خانه اسکیت اصفهان ارتباط بگیرند.

سخن پایانی

خانه اسکیت اصفهان با مدیریت سرکار خانم مهناز مولایی به عنوان اولین مجموعه آموزشی اسکیت در اصفهان با بهره گیری از مدیریت مجرب ایشان و مربیان زبده این مجموعه در خدمت افرادی که می خواهند اسکیت سواری را یاد بگیرند – چه بزرگسال، چه کودک – می باشد. افرادی که قصد دارند آموزش اسکیت را به صورت اصولی فرا بگیرند می توانند با خانه اسکیت اصفهان همراه باشند تا این مهارت را یاد بگیرند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به مقالات و بخش های مختلف این سایت از جمله افتخارات و گواهینامه های خانه اسکیت سر بزنید تا با اطمینان خاطر با این مجموعه همراه شوید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.


فرم ارسال دیدگاه شما برای آیا بزرگسالان هم می‌توانند اسکیت را بیاموزند؟ | خانه اسکیت
(به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.)
captcha
اخبار
• مسابقات درون باشگاهی خانه اسکیت ۱۴۰۲
• دوره همسان سازی و باز آموزی مربیان اسکیت استان اصفهان آذر 1402
• مسابقات اسکیت از هانگژو تا بیداهه چین!
• تیم ملی اسکیت ایران آماده اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی اسکیت
• دوره عملی مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی در استان یزد برگزارشد.
• خانم مهناز مولایی مقدم مربی بین المللی اسکیت هنری
• دوره مربیگری درجه 3 رولر اسکیت عمومی با مدرسی سرکارخانم مهناز مولایی مقدم
• مسابقات دستجات آزاد اسکیت هنری 1402
• دوره مربیگری بین المللی اسکیت هنری
• برگزاری مسابقه اسکیت هنری استان فارس در شهر شیراز با سرداوری خانم مهناز مولایی
• همایش پایان سال 1401 خانه اسکیت
• انتصاب خانم مهناز مولایی بعنوان مسئول افتخاری کمیته هنری هیات اسکیت اصفهان
• برگزاری مسابقات اسکیت هنری استان فارس در مرودشت با سرداوری خانم مهناز مولایی
• دوره همسان سازی مربیان اسکیت استان اصفهان برگزار شد
• برگزاری دوره مربیگری درجه 3 عمومی به میزبانی کاشان
• تعیین آقای رامین عتیقه چی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اسکیت
• آیا تصمیم گرفته شده برای باشگاه عادلانه است؟
• مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در سال 2021
• تمام مسابقات اسکیت در سال 2020 لغو گردید
• اطلاعیه وزارت بهداشت برای مراکز ورزشی